Sunday, November 20, 2011

My First JCRC Tour of Japan race!

November 13th I participated in my first JCRC race. Located at the foot of Mt. Fuji, there was beautiful scenery with the changing leaf colors and the snow capped Mt. Fuji. It was very cold in the morning, but the sun was out and as the morning progressed it got to a very decent temperature. 11月13日に僕は初めてのJCRC自転車大会参加しました! 富士山の西湖でJCRCステージ5に走りました!観光はとてもきれい! 紅葉がきれいで、雪が富士山の上にあった! 朝はちょっと寒いですけど天気は晴れだった。 少したつと暖かくなって良いレーシング日和だった! I raced in the X-Class, an open class for first time riders. Depending on how an X-class rider finishes, they get placed into ranked classes (SS-S-A-B-C-D-E-F). In an X-class race you don't really know what to expect. There are riders with no expirience and riders with a lot of expirience. I have been told by many riders that the X-class is full of crashes because people don't know how to ride in a peleton (large group of riders). Riding with other cyclists 2 centimeters away from you at high speeds is very scary for the first time and because of that many people panic and cause a crash. 僕はX-クラスに出ました。X-クラスはビギナークラスです。 レースの結果によってランキングもらいます(SS-S-A-B-C-D-E-F)。 X-クラスは皆、ビギナーだから、何が起こるか分からないです。 X-クラスで事故がいぱいあると聞いた。 経験がないですから、みんなとラインを合わせられなくて、ぶつかって事故が起こります。 My race went very fast. The race was 20 km long and I finished just over 29 minutes, placing 14th overall. As you will see in the video I was at the front for most of the race until the last 2 kilometers. The race ended in a bunch sprint, which I am not strong at. I am more suited for long stages where endurance is important. But with a 14th out of 120 finish, I was very happy with the results for my first race! 僕のレースはとても速かった。 20キロで29分過ぎ終わりました! 120人で14番目に完了しました! とても嬉しかった! 最後でスプリントがあった。僕は強くないスプリンターですけどよく出来ましたと思う! また、来年やりたい!

1 comment:

  1. I enjoyed this video. 14th out of 120 is really good. It is hard to tell how many other riders were in this race from how the video was shot. Also the fact you were in the front from the start is another reason.

    The scenery was really nice!

    ReplyDelete